Wageningse Lente: “Market knowledge is a necessity”

"How do you take sustainable products and services to market? It’s this question that has food sector companies and organizations knocking on our door. We offer them a variety of essential marketing services, from strategic advice and SEO optimization to the development of effective websites.

Good knowledge of markets and target groups is crucial to success. Where are the company’s pain points and what is their vision? I find consumer acceptance of organic products a good example. Customers only value organic products when they see them at the Albert Heijn supermarket: because 'then they’ll be good'.

We came into contact with Foodvalley, through StartHub, and joined very soon after the founding of Wageningse Lente, early 2020. Their focus on sustainability and innovation fits well with ours and we are keen to expand our network via Foodvalley.

We are ready for open collaborations with companies in the network, and are happy to share our knowledge and experience, for example by providing SEO training courses. In turn, we hope to learn from other members. We could begin with learning more about how we might eliminate the gap between wanting and buying plant-based products."

Marianna van den Broek
Director Wageningse Lente
www.wageningselente.nl

Wageningse Lente: ''Marktkennis is noodzakelijk''

“Hoe zet je duurzame producten en diensten in de markt? Met die vraag helpen wij bedrijven, onder andere in de foodsector. We bieden hen diverse marketingdiensten, van strategisch advies en SEO-optimalisatie tot het ontwikkelen van effectieve websites.

Goede kennis van de markt en gewenste doelgroepen is cruciaal voor succes van een bedrijf. Waar zitten de pijnpunten en wat motiveert hen? Een mooi voorbeeld vind ik de consumentenacceptatie van biologische producten. Ze hebben pas waarde voor de klant als ze bij de Albert Heijn liggen, want ‘dan zal het wel goed zijn’.

Wij kennen Foodvalley via StartHub en zijn lid sinds de oprichting van Wageningse Lente begin 2020. Hun focus op duurzaamheid en innovatie sluit goed aan bij de onze en we breiden graag ons netwerk uit via Foodvalley.

We staan open voor een mooie samenwerking met bedrijven uit het netwerk en delen graag onze kennis en ervaring, bijvoorbeeld in de vorm van SEO-trainingen. Op onze beurt hopen wij te leren van andere leden, onder andere over: hoe verklein je de kloof tussen het willen en het kopen van plant-based producten?”

Marianna van den Broek
Directeur Wageningse Lente
www.wageningselente.nl

Confidental Infomation