Upfield: "We like being inspired by innovative start-ups"

"Upfield, which split off from Unilever in 2018, is the world's largest producer of plant-based foods. We have a broad portfolio of plant-based spreads, as well as cream and plant-based cheeses.

Wherever possible, we try to add even more plant-based ingredients to our portfolio. The trick is to make our products so attractive that consumers automatically choose them rather than dairy equivalents. In doing so, we face the same challenges as other companies. How, for example, do you make plant-based cream that really is creamy and easy to whip? And how do you increase the protein content in vegetable cheese without compromising on taste and texture?

As entrepreneurs, we shouldn’t all be working hard, ‘alone’, to answer the same questions; working together is so much more effective. And this is the reason we joined Foodvalley.

We hope that the membership will bring us much knowledge and many new ideas and partners. We like being inspired by innovative start-ups and feel they, too, can benefit from the scale we offer. Together we will bring more and better plant based products to the market".

Sonja Kalkhoven
R&D Director Upfield
www.upfield.com

Upfield: “We laten ons graag inspireren door innovatieve start-ups”

“Upfield, in 2018 afgesplitst van Unilever, is de grootste aanbieder van plantaardige producten ter wereld. We hebben een breed portfolio aan plantaardige spreads, en daarnaast ook room en plantaardige kaas in ons assortiment.

Waar mogelijk verwerken we nog meer plantaardige ingrediënten in ons portfolio. De kunst is deze zo aantrekkelijk te maken dat de consument deze als vanzelf kiest als alternatief voor zuivel. Hierbij lopen we tegen dezelfde uitdagingen aan als andere bedrijven. Hoe maak je plantaardige room bijvoorbeeld romig en goed opklopbaar? En hoe verhoog je het eiwitgehalte in plantaardige kaas zonder concessies te doen aan smaak en textuur?

Als ondernemers moeten we niet op eigen houtje op zoek gaan naar antwoorden op dezelfde vragen; samenwerken is effectiever. Reden waarom we ons hebben aangesloten bij Foodvalley.

We hopen dat het lidmaatschap ons veel kennis, ideeën en partners gaat brengen. We laten ons graag inspireren door innovatieve start-ups. Andersom kunnen zij profiteren van onze schaalgrootte. Zo creëren we samen nieuwe mogelijkheden om nog betere plantaardige producten op de markt te brengen.”

Sonja Kalkhoven
R&D directeur bij Upfield
www.upfield.com

Confidental Infomation