Grünten: “Winning the Foodvalley Champions helps us make make a big impact”

“Consumers eat too few vegetables, consuming them almost exclusively at dinner. Creating new ‘vegetable-consumption moments’ throughout the day would help make the healthy choice the easy choice. Breakfast could be an excellent opportunity to do this. People are unlikely to look forward to a piece of broccoli in the morning. But if vegetables were to taste like cake it would be a different story. With that in mind, we developed our breakfast product Veggie Oats: a ready-to-eat oatmeal product that provides 25% of the recommended daily vegetable intake, with a range of attractive cake flavors.

Last October we won the Foodvalley Champions award in the category Food and Health. Great recognition for the work we have done in the past few years and an opportunity to make a big impact in the market with our products. As an award winner, we also received a one-year Foodvalley membership.

Via Foodvalley, we can now work together with parties who can help us extend the shelf life of our product. Currently it’s ten days, but we're working hard to get it to 21 days. This will open the way to a large-scale roll-out into retail, initially in the Netherlands. We expect to complete this in the first quarter of 2021, so that consumers can start the new year with a healthy, easy and tasty vegetable breakfast.”

Berend Eberson
Founder Grünten
www.grunten.com

 

Become a Foodvalley Member

Grünten is a Foodvalley Member. Also interested in becoming a Foodvalley Member and being part of the Foodvalley business and innovation network? Get connected!

Grünten: “De Foodvalley Champions biedt ons de kans om door te breken”

“Consumenten eten te weinig groenten, de meesten krijgen ze vrijwel uitsluitend binnen bij de avondmaaltijd. De eenvoudigste manier om dit te verbeteren is door meerdere ‘groente-eetmomenten’ op een dag te creëren. Het ontbijt biedt hiervoor een uitgelezen kans. Mensen zitten niet te wachten op een stronk broccoli in de ochtend, maar als groente naar taart smaakt, wordt het een ander verhaal. Met dat in ons achterhoofd hebben we ons ontbijtproduct “Veggie Oats” ontwikkeld: een ready-to-eat havermoutproduct dat 25% van de aanbevolen groente-inname levert, in smaken gebaseerd op taartsoorten.

Afgelopen oktober hebben we de Foodvalley Champions-award in de categorie Voeding & Gezondheid gewonnen. Een mooie erkenning voor het werk dat we de afgelopen jaren verzet hebben en een kans om met ons product door te breken in de markt. Als prijswinnaar kregen we ook een jaar Foodvalley-lidmaatschap cadeau.

Via Foodvalley kunnen we nu samenwerken met partijen die ons helpen de houdbaarheid van ons product te verlengen. Die is nu tien dagen, maar we zijn druk doende die naar 21 dagen te krijgen. Daarmee breken we de weg open naar grootschalige uitrol in de retail, in eerste instantie in Nederland. We verwachten dit in het eerste kwartaal van 2021 rond te hebben. Mensen kunnen dan in het nieuwe jaar starten met een gezond, makkelijk, lekker en groenterijk ontbijt.”

Berend Eberson
Oprichter Grünten
www.grunten.com

 

Word Foodvalley Member

Grünten is een Foodvalley Member. Ook geïnteresseerd om een Foodvalley Member te worden en deel uit te maken van het Foodvalley business en innovatie netwerk? Word lid!

Confidental Infomation