Gold&Green: “We are only at the beginning of the protein transition”

“Gold&Green is a Finnish company founded six years ago by two women who wanted to take vegetable protein products to a new level: less emphasis on meat imitations; more attention to local, sustainable production and protein quality. Protein with the full range of essential amino acids and good bioavailability. The result of their efforts is Pulled Oats: a great success in Finland. They joined with Paulig, in 2016, to market the product in other European countries, to both food service and retail.

When we had Pulled Oats tested by top athletes at the National Sports Center Papendal, the name Foodvalley kept coming up during the conversations. It immediately seemed like an interesting network, with so many players and just as many different approaches. We are on a joint mission - the protein transition - and face the same questions and challenges. Think, for example, of the barriers that we need to remove so that it becomes much easier for consumers to switch to vegetable protein products. We really need each other to overcome such challenges.

We have only been members for a few months and we are still orientating around the steps we are going to take as a Foodvalley member. But we look forward to meeting other companies in this ecosystem this month. First at the Foodvalley Summits and then at future events.”

Carin van Thiel
Introduction Manager, Gold&Green Paulig Group
www.goldandgreenfoods.com

 

Become a Foodvalley Member

Gold&Green Paulig Group is a Foodvalley Member. Also interested in becoming a Foodvalley Member and being part of the Foodvalley business and innovation network? Get connected!

Gold&Green: “We staan met de eiwittransitie nog maar aan het begin”

“Gold&Green is een Finse onderneming, zes jaar geleden opgericht door twee vrouwen die producten met plantaardig eiwit naar een nieuw niveau willen tillen: minder nadruk op vleesimitaties, en meer aandacht voor lokale, duurzame productie en eiwitkwaliteit, dus met het complete palet aan essentiële aminozuren en een goede biobeschikbaarheid. Het resultaat van hun inspanningen is Pulled Oats, in Finland inmiddels een groot succes. Paulig is in 2016 ingestapt om het product ook in andere Europese landen op de markt te brengen, in zowel food service als retail.

Toen we Pulled Oats bij sportcentrum Papendal lieten testen door topsporters viel tijdens een van de gesprekken de naam Foodvalley. Het leek ons meteen een interessant netwerk, met zoveel spelers vanuit verschillende invalshoeken. We zijn op een gezamenlijke missie - de eiwittransitie – en lopen hierbij tegen dezelfde vragen en uitdagingen aan. Denk bijvoorbeeld aan barrières die we bij consumenten moeten wegnemen om de overstap naar plantaardig te maken. We hebben elkaar hard nodig om zulke uitdagingen te overwinnen.

We zijn pas een paar maanden lid en oriënteren ons nog op de  stappen die we als Foodvalley-lid gaan zetten. Maar we kijken er naar uit kennis te maken met andere bedrijven in dit ecosysteem, deze maand tijdens de Foodvalley Summits en daarna op andere evenementen.”

Carin van Thiel
Introductiemanager Gold&Green Paulig
www.goldandgreenfoods.com

 

Word Foodvalley Member

Gold&Green Paulig Group is een Foodvalley Member. Ook geïnteresseerd om een Foodvalley Member te worden en deel uit te maken van het Foodvalley business en innovatie netwerk? Word lid!

Confidental Infomation