Danone Nutricia Research: “We want to close the gap between animal and plant-based dairy”

“Danone is well known for its milk-based products, including yoghurts, yoghurt drinks and infant nutrition. However, our One planet. One Health sustainability strategy and emerging consumer trends have convinced us to invest in plant-based alternatives. After merging with WhiteWave Food Co. in 2017, we became a world leader in this field, offering a broad range of soy, almond and oat milks and yoghurts, and we are still expanding our business. One of our strategies is to develop plant-based alternatives under the flag of well-known brands like Actimel, Activia and Danette, increasing consumer choice.

Plant-based dairy is booming. That’s why we want to leverage our knowledge and expertise in this area and connect with valuable ecosystems. Foodvalley is one we really wanted to become a part of. This ecosystem has a diversity of players – from universities and other research organizations to innovative startups – and a focus on commercialization. In November 2020 we became an enthusiastic member.

Via Foodvalley, we hope to gain insights into closing the gap between animal and plant-based dairy, with regard to taste, texture, nutrient value and cost. We would like other members to consider us as a destination for any innovation that contributes to the health of our consumers and our planet.”

Maximilliano Sassone, Research & Innovation Director at Danone's Plant-Based Global Platform
www.danone.com

Become a Foodvalley Member

Danone is a Foodvalley Member. Also interested? All organizations, from start-up to multinational, are welcome to become members. Are you ready to be an innovator within the Foodvalley ecosystem, forging new partnerships? Join us!

Danone Nutricia Research: “We willen de kloof dichten tussen dierlijke en plantaardige zuivel”

“Danone staat bekend om zijn producten op basis van melk, waaronder yoghurt, yoghurtdranken en kindervoeding. Maar met het oog op onze One Planet. One Health duurzaamheidsstrategie en opkomende consumententrends investeren we ook in plantaardige alternatieven. Na de fusie met WhiteWave Food Co. in 2017 werden we wereldleider op dit gebied, met een breed assortiment aan soja-, amandel- en havermelk en –yoghurt; we breiden hierin nog steeds uit. Een van onze strategieën is plantaardige alternatieven te ontwikkelen onder de vlag van bekende merken als Actimel, Activia en Danette. We bieden de consument hiermee een grotere keuze.

De markt voor plantaardige zuivel groeit enorm. Daarom willen we onze kennis en expertise ervoor inzetten en ons verbinden aan waardevolle ecosystemen op dit gebied. Foodvalley is er een waar we graag deel van uit maken. Dit ecosysteem heeft een diversiteit aan spelers - van universiteiten en onderzoeksorganisaties tot innovatieve startups - en een focus op commercialisering. In november 2020 zijn we een enthousiast lid geworden.

Via Foodvalley hopen we inzicht te krijgen in hoe de kloof tussen dierlijke en plantaardige zuivel gedicht kan worden, qua smaak, textuur, voedingswaarde en kostprijs. We willen graag dat andere leden ons zien als een bestemming voor elke innovatie die bijdraagt ​​aan de gezondheid van onze consumenten en onze planeet."

Maximilliano Sassone, Research & Innovation Director bij Danone's Plant-Based Global Platform
www.danone.com

Word Foodvalley Member

Danone is een Foodvalley Member. Ook geïnteresseerd om een Foodvalley Member te worden en deel uit te maken van het Foodvalley business en innovatie netwerk? Word lid!

Confidental Infomation